MAKELAARDIJ IN CRISIS

Een keten van makelaarskantoren vroeg onze assistentie bij de beheersing van een crisissituatie. De liquiditeitsproblemen bleken niet alleen te zijn veroorzaakt door de crisis op de huizenmarkt. De interne bedrijfsvoering, taakverdeling in de directie en gebrekkige managementinformatie waren vooral debet aan de ontstane situatie.

In dit proces stonden de volgende thema’s centraal:

  • Verbeteren van de liquiditeitsposities per vennootschap
  • Afstoten van niet renderende bedrijfsonderdelen 
  • Gebruik van financiële systemen 
  • Herijken van de taakverdeling in de directie

 

Inmiddels is het vertrouwen tussen bedrijf en huisbankier hersteld en wordt er weer gebouwd aan een realistisch toekomstperspectief

 


Laatste berichten

Niet iedere ondernemer ziet hoe laat het is, totdat het te laat is; het nut van Bijzonder Beheer Geplaatst op: 2019-01-30 10:49:09
CRISISMANAGEMENT BINNEN INTERIM MANAGEMENT: WAT LEVERT HET OP EN WAT KOST HET? Geplaatst op: 2019-01-28 09:21:45
Herfinanciering van een bedrijf in zwaar weer of financiŽle crisis Geplaatst op: 2019-01-26 12:11:21
WAT DOEN BEDRIJVEN IN BIJZONDER BEHEER ANDERS? Geplaatst op: 2019-01-16 09:15:10
CRISISMANAGEMENT: OORZAAK EN GEVOLG Geplaatst op: 2019-01-14 09:21:34
HERFINANCIERING; WAT ZIJN DE MEEST VOORKOMENDE REDENEN? Geplaatst op: 2019-01-12 14:06:31
Herfinanciering van een bedrijf in Apeldoorn. Een casus Geplaatst op: 2019-01-09 09:27:02
"WIJ VINDEN ALTIJD GELD BINNEN EEN BEDRIJF" Geplaatst op: 2019-01-09 08:50:27
Meer nieuwsberichten >
Wegstapel & Houben
J. Wegstapel: 0634035589 | T. Houben: 0625182730 | contact@wegstapelenhouben.nl
Bloemberg 12 | 7924 PW Veeningen | Valeriusrondeel 281 | 2902 CH Capelle Aan Den Ijssel